سفارش تبلیغ
صبا ویژن
uzlj onh 

سلطنت از آن خداییست که در دل دانه را میداند. اسرار مومن و کافر را آگاه ات. سپاس بی پایان به بزرگی او، او را باد. بزرگی که بزگرت از آن سات که باطل را باقی گذارد! دردود بی پایان بر جانشینانش باد از خاتم با قائم (خدا در هویدا سازیش تعجیل فرماید)!
تا کنون به شکم این رایانه ی رومیزی نگاه انداختید؟ بر روی قطعه اصلی این رایانه وسیله ای است به نام دیسک سخت (1) به ابعادی کوچکتر از یک موزاییک. در این  دیسک اطلاعاتی 40، 80، 120 گیگا بیت (هر بیت 2 ارزشی و هر مگ 2 به نمای 30 میباشد) جا میگیرد.  این حجم برابر صدها ساعت فیلم است. برابر هزاران ساعت موسیقی و ... . با علم فردای بشر این حجمها افزایش میابد. هم اکنون هم حجم برخی از دیسکهای سخت بیش از این مقدارهاست. این اطلاعات قابلیت بازیابی پس از پاک شدن را هم دارند. ما از دل ماده های که این قدرت اعجاب انگیز را دارند اطلاعات کاملی نداریم. اگر کسی بر ماده احاطه ی کامل داشته باشد مسلما بسیار بیشتر از این حجمها را میتواند بسازد.
                         LaCie Biggest S2S 2.5 TB SATA Hard Drive
یک دیسک سخت با گنجایش 120 گیگ         دیسک سختی با حجم دو و نیم ترا بیات (ترابایت 1024 برابر گیگا بایت) اندازه
                                                            20*14.5*25.75 سانتیمتر (تقریبا) وزن زیر 8 و نیم کیلوگرم

در نظر بگیرید یک دانه برنجی که در دست شماست چه مقدار اطلاعات در دل خود دارد؟ خدای که این دانه ی برنج کاهگل و گچ دیوار را آفریده و در آن اینمقدار گنجایش آفریده چرا این حجم از جاگیری اطلاعات را در آن آفریده؟ ممکن است آن خدا این حجم وسیع اطلاعت را خالی گذارد و از معرفت خود چیزی در آنها نریزد؟(خدا اینهمه گنجایش بیافریند آنوقت با توجه به فضل خود و حکمت خود بی استفاده گذارد؟)  شاید روزی توانستیم این اطلاعات را رمزگشایی (2) آنروز کسی چه میداند شاید نوشته شد باشد.«بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین».
این  جاگیری اطلاعات نشان دهنده ی این است که اگر ثبات خوبی باشد میتواند تمام اطلاعات جهان از آغاز تا پایان را برروی ماده ثبت کرد و روزی آنرا خواند.
اگر ماده های که از خود ارزشی ندارند اینگونه چر از معفت و گنجایش هستند، انسان که خلیفة الله فی الارض است، انسانی که خدایش به خود بر آفرینش انسان آفرین گفت، انسانی که روحی بزرگتر از ماده ی خود دارد، چه گنجایشی دارد؟ چه حجمی از اطلاعات در او است؟ من عرف نفسه فقد عرف ربه
حجم وسیعی از علم انسان (3) یا تقریبا همه ی آن در اینترنت نگهداری میشود. اینترنت کجاست؟ این اطلاعات در اصل برروی حافظه های در رایانه ای نگهداری میشوند و ما از آن رایانه ها آنها را برمیداریم. کل اینترنت در برروی چند  متر مکعب ماده جا میشود؟ چند درصد کل این اطلاعات علم (علم دسته اول نه تکراری) و چند درصد آن فیلم عکس آهنگ و ... غیر علمیست؟ خانه ی ما یا خانه ی ما به اشافه چند خانه ی مجاور یا فوق کوچه یا خیابان ما برای ثبت کل این اطلاعات کافیست. کوچه ای برابر کل علم ما!(4) محله ی ما منطقه ی ما شهر ما تموم شد؟ نه استان کشور قاره و زمین ما. این همه  گنجایش اطلاعاتی که هزاران و میلیونها و بلکه بیشتر از حجم دانش ماست با چه پر شده؟ مگر این خدا چقدر عظیم است؟ خورشید! خورشید برابرها برابر از زمین بزرگتر است! بگذارید ادامه ندهم تا دچار سر گیجه نشویم به منظومه شمسی کهکشانها ستارگان خوشه ها و و و و و و و و و و و نپردازم. خدای من چیم؟
برخیها: یادت باشه - دفعه دیگه که رفتی پیش رییست چاپلوسی - اون خیلی ریز و خرد است!(5)
http://blogerashegh.persiangig.com/Flash/allah%20akbar.swf

1-hard disc
2-encoding
3-منابع علمی دو دسته اند نخستین و دومی. علمی که برای بار اول چاپ میشود در مجله چاپ میشود اکثر مجلات در دنیای اینترنت نگهداری میشوند
4- هفت شهر عشق را عطار گشت و ما اندر خم یک کوچه ایم
5-عنوان مطلب را با جاگذاری هر حرف لاتین با معادلش در صفحه ی کلید معمولی پیدا کنید (مثال d=ی)


نوشته شده توسط مصطفی در دوشنبه 85/9/20 و ساعت 1:30 عصر
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شازده کوچولو و توصیف زن
آخه دل من
بحثی در باره نقش مسجدها در برابر تکیه ها در محرم
محبت چیست؟
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا